Jak zrobić pyszną dietetyczną kiełbasę?

0
73

Ten, kto twierdzi, że na diecie nie powinno się jeść mięsa, nie ma zielonego pojęcia, o czym mówi. Wyroby mięsne są jednymi z najbardziej wartościowych na świecie, ponieważ zawierają całą skarbnicę witamin i substancji mineralnych – w tym przede wszystkim żelazo oraz różne witaminy z grupy B, których brakuje w owocach, warzywach i innych roślinach. Odchudzanie jest więc możliwe także na diecie mięsnej. Nie trzeba wcale rezygnować z ukochanych kotlecików czy wątróbki, aby sumiennie tracić na wadze i wyszczuplać całe ciało. Okazuje się, że na diecie dozwolona może być nawet kiełbasa! Wystarczy przygotować ją w nieco inny sposób. No to jak zrobić kiełbasę, by miała niewiele kalorii, a smakowała dokładnie tak samo jak ta swojska, wypełniona dużą ilością tłuszczu?

Składniki

Proces gotowania należy rozpocząć od przygotowania wszystkich niezbędnych składników. Nie ma wśród nich żadnych nietypowych czy egzotycznych produktów. Danie jest proste i niewymagające, dlatego każdy bez trudu zdobędzie wszystkie rzeczy potrzebne do jego wykonania. A są to: przecier pomidorowy, puszka czerwonej fasoli, puszka kukurydzy, czosnek, makaron pełnoziarnisty (np. razowy), oliwa z oliwek oraz ulubione przyprawy (m.in. sól, pieprzy, chilli, słodka papryka i curry). Nie wolno też zapomnieć o najważniejszym elemencie, czyli samej kiełbasie. A skoro danie ma być w miarę niskokaloryczne, najlepiej poszukać chudego mięsa, czyli np. kiełbasy z kurczaka.

Czas przejść do gotowania

Jak zrobić kiełbasę w wersji dietetycznej? Na samym początku należy pokroić całą cebulę na drobną kostkę bądź piórka. To samo trzeba zrobić z kiełbasą – najlepiej przygotować z niej drobne krążki lub mniejsze plasterki. Teraz można już umieścić patelnię na kuchence, wlać na nią niewielką ilość oliwy z oliwek i podgrzać, a następnie wsypać poszatkowaną cebulę i wcisnąć do niej kilka ząbków świeżego czosnku. Gdy cebulka się już zarumieni, należy dodać do niej kiełbaskę i smażyć całość przez kilka minut. Teraz przechodzimy już do końcówki. Potrawę należy uzupełnić dowolną ilością odsączonej kukurydzy i fasoli, by później zalać ją całą puszką przecieru pomidorowego. Każdy powinien ją doprawić wedle własnych upodobań. Warto jednak zadbać o solidną ilość ostrej papryki. Doskonale pobudza ona metabolizm, dzięki czemu może doprowadzić do szybszego spadku wagi.

Na tak przygotowaną kiełbaskę można sobie pozwolić zupełnie bezkarnie, bo nie będzie mieć ona wielu kalorii. A by danie stało się pełnowartościowe, najlepiej uzupełnić je jeszcze ugotowanym razowym makaronem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here